Taman Negara -> Jungle, bloedzuigers en muggen - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Lisanne & Alex - WaarBenJij.nu Taman Negara -> Jungle, bloedzuigers en muggen - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Lisanne & Alex - WaarBenJij.nu

Taman Negara -> Jungle, bloedzuigers en muggen

Door: Alex en Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne & Alex

31 Mei 2014 | Maleisië, Tanah Rata

Hee hee,

We zagen dat ons vorige verslag net pas online is gekomen, dus dit keer hebben jullie veel te lezen. We hebben ons 3 dagen bezig gehouden in de jungle van Maleisië. Dit is echt back to basic en zelfs geen bereik meer met je telefoon.

We zijn eergister vertrokken met een busje richting de Taman Negara. De rit was erg comfortabel en we hebben zelfs beide nog even kunnen slapen in de bus. Eenmaal aangekomen bij het eindpunt van de bus, moest we overstappen op een boot die ons naar de jungle zou brengen. We hadden verwacht dat de bootjes nog wel enigszins te doen zouden zijn, maar helaas was dit niet helemaal waar. Je zat op de grond op een matje dat een kussentje zou moeten zijn.Je had erg weinig beenruimte en met z'n tweeën naast elkaar geplakt zou dit het ritje wel worden. Na ongeveer een uur waren we er wel echt klaar mee en hadden we nog 2 uur voor de boeg. We waren dan ook erg blij dat we aangekomen waren in de jungle.
Hier hadden we geen hotel geboekt en vonden dat we wel even een iets luxer hotel konden boeken. Op het internet hadden we gezien dat dit wel te betalen was, maar eenmaal daar proberen ze je een flinke poot uit te draaien. Hier gingen we dus niet op in en opzoek naar een andere slaapplek. Uiteindelijk een guesthouse gevonden. Dit bleek wel wat ver weg en we hebben dan ook de afgelopen dagen een stuk moeten lopen voor de de ingang van park bereikten.
Gister zijn we vroeg opgestaan en hebben we zelf een trekking gedaan. De jungle is hier wel erg toeristisch en overal zijn houten planken neer gelegd als "weg". Dit maakte het lopen een stuk makkelijker dan dat het was in Bako NP. Na ongeveer een uur bereikte we de Canopy Walk. Dit is een touwbrug waar je overheen kunt lopen en dan erg gaaf uitzicht hebt over de jungle. Het waren verschillende bruggen die met elkaar verbonden waren en dit alles duurde ruim 40 minuten. Erg gaaf om te doen. Daarna door gelopen naar het volgende uitzichtpunt. Dit was echter een hele klim naar boven door middel van trappen. Flink zweten in de hitte en halverwege toch echt wel zware benen. Net voordat we er waren kwamen we er achter dat we ons water waren vergeten op een rustplek en we hadden geen idee hoever het nog zou zijn. Achteraf bleek dat we er bijna waren, maar ook dat het uitzicht heel erg tegenviel. Wij hebben dit uiteindelijk niet gezien. Die middag hebben we rapid shooting gedaan. Met z'n tweeen in een longtail boot zijn we door de verschillende stroomversnellingen in de rivier gegaan. Erg leuk en we kwamen echt zeik nat uit het bootje. Het water vloog je aan alle kanten om je oren. Met de onderwater camera wel wat grappige actie foto's kunnen maken.

's avonds gegeten in een restaurant op het water en daarna terug naar het hotel. Wat hier echter wel veel zitten zijn muggen en bloedzuigers. Beiden vonden Lisanne wel erg lekker en ze heeft er dan ook flink aan moeten geloven. Vanmorgen hebben we even geteld en kwamen op 38 muggenbulten. Ook zijn er 2 bloedzuigers flink bezig geweest. Gister stond Lisanne in de kamer en riep ineens "iee wat is dat?". Daar liep een volgezogen bloedzuiger die net uit haar broek was gevallen. Heerlijk hoor!

Vanmorgen spullen weer gepakt en in de bus gestapt. Dit keer geen zin in de boottocht, dus gekozen voor 2 stukken met de bus. Dit lijkt ons veel beter te doen. Nu gaan we op zoek naar de zon en komt er langzaam een einde aan onze "actieve" vakantie.

Dikke kus

• 31 Mei 2014 - 20:15

Elly:

hee beiden
    Er er 2 heel blij met een teken van leven:). Ze zullen blij zijn als jullie weer thuis zijn hihi Jullie beleven wel van alles deze weken gaaf hoor. En dan nu een aantal dagenl naar de zon, boek er bij en liggen ook lekker, maar jullie zullen ook die dgn nog wel iets ondernemen
    Heel veel plezier
    Dikke kus van ons

• 02 Juni 2014 - 18:18

Siobhan:

Hi,

Heerlijk om elke keer jullie verhalen te lezen! Jullie maken echt veel mooie dingen mee!
    Ben alweer erg benieuwd naar de volgende :)

Lisan, wat bikkel met die enge bloedzuigers! Bah! Krijg al rillingen van het idee!

Have fun!

Liefs x

• 02 Juni 2014 - 21:02

Marijke:

Hé,alweer bijna aan het eind??Meis , wat een belevenissen ! Geniet nog volop en kom veilig weer thuis !

xxx Marijk