Eindelijk strand! - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Lisanne & Alex - WaarBenJij.nu Eindelijk strand! - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Lisanne & Alex - WaarBenJij.nu

Eindelijk strand!

Door: Alex en Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne & Alex

06 Juni 2014 | Indonesië, Gili Trawangan

Hoi Hoi,

Zoals de titel al wel aangeeft zijn wij eindelijk op het strand aangekomen. We hebben 3 dagen geleden de boot vanaf Bali genomen naar Gili Trawagan. Dit is één van de gili eilanden die tegen Lombok aan liggen. De bootrit duurde ongeveer 1,5 uur. Echter vloog de tijd voorbij, want in de boot werden er gewoon films gedraaid. Wat een luxe.

We hadden voor op het eiland al een luxe resort geboekt en konden na aankomst ons gelijk daarheen laten brengen. Op het eiland zijn gemotoriseerde voertuigen niet toegestaan en we werden dan ook met paarden wagen naar ons hotel gebracht. Niet heel comfortabel, maar alles beter dan lopen met die zware koffers.

Eenmaal aangekomen in het hotel hebben we snel onze zwemkleding aangetrokken en zijn op het strand gaan liggen. Dat is dan gelijk ook het enige wat we hier doen. Liggen, boekje lezen, snorkelen, drinken en weer liggen. Heerlijk!

Het snorkelen is hier echt super mooi. Recht voor de deur van het hotel ligt koraal waar je prachtig kunt snorkelen. Je ziet er verschillende soorten vissen zwemmen. Ook zitten hier regelmatig schildpadden. Wat is dat gaaf om die beesten hier door het water te zien gaan. Vandaag was het water super helder en waren er weinig golven. Ideaal om te snorkelen en we hebben vandaag dan ook 10 schildpadden mogen zien. Gister was de zee daarentegen heel onrustig en was snorkelen eigenlijk geen optie.

"s avonds zijn er vele restaurantjes op het eiland en ook barretjes om tot in de late uurtjes te vermaken. Iedere keer eten we ergens anders en dat bevalt erg goed. Gisteravond zijn we de zonsondergang gaan bekijken aan de andere kant van het eiland. Samen zijn we er op de tandem heen gefietst in een klein half uurtje. Onder het genot van een cocktail hebben we de zon onder zien gaan en besloten toen via de andere kant terug te fietsen naar het hotel. Halverwege waren we erg blij een restaurantje tegen te komen, want de terugweg hadden we ons behoorlijk in vergist. Waar de ene kant van het eiland voorzien is van "wegen", bestaat de andere kant uit zandpaden. Hier kun je met geen mogelijkheid op fietsen en moet je dus al lopend met de fiets aan je hand door het zand heen ploeteren. Dat was dus voor ons het rondje eiland. Mogelijk gaan we nog een keer naar de zonsondergang, maar dan kiezen we toch echt de andere weg terug naar het hotel.

We vermaken ons hier dus prima en hebben dan ook besloten om hier nog wat langer te blijven. We blijven hier nu tot 10 juni en nemen dan de boot terug naar bali. We weten nog niet waar we onze laatste nacht daar gaan doorbrengen, maar er zijn genoeg leuke badplaatsen voor nog een dagje zwemmen en relaxen.

Dikke kus van ons!

• 07 Juni 2014 - 06:08

Papa Van Bruggen:

Goeie morgen het is hier nu 6 uur in de ochtend en het is heerlijk wakker worden met een bericht van jullie.
    Tijdens het lezen zag ik jullie zwemmen en aan de Bar zitten geweldig .
    En die schildpadden super wat fascinerend om dat zo te zien.
    Ik zou zeggen geniet zo lang mogelijk van al dat moois.
    maar ik zie er ook wel naar uit jullie weer samen thuis te zien.
    groeten en tot snel.

• 07 Juni 2014 - 16:49

Elly:

Hallo Hier is het ook warm maar we kunnen hier niet snorkelen en de restaurantjes zijn niet aan het strand.
    ook de zonsondergang is ver te zoeken . We doen het ermee, genieten van het buiten zijn.
    Opa wil graag alles weten over de landen waar jullie geweest zijn,foto's ook leuk om te zien. Nog een paar dgn genieten van alles. 2 zijn blij als ze jullie weer in levende lijven zien maar de verhaaltjes vinden ze heel erg leuk. Va waar af vliegen jullie terug naar Nederland is de vraag hihi
    dikke kus van ons