Ons laatste weekend met de kinderen - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Lisanne & Alex - WaarBenJij.nu Ons laatste weekend met de kinderen - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Lisanne & Alex - WaarBenJij.nu

Ons laatste weekend met de kinderen

Door: Alex en Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne & Alex

23 Juni 2013 | Kenia, Nyeri

Hee allemaal,
Hier weer een berichtje vanuit Kenia. De afgelopen dagen hebben we rustig door gebracht. Alex is gelukkig weer een stuk beter, maar nu is Lisanne ziek. 1 hele dag in bed en nu wel op, maar nog steeds niet fit.
Gisterochtend even snel het centrum in geweest om nog wat spullen te kopen en om het eten voor ’s avonds te reserveren. We hadden Rebecca mee genomen. Dit is ook één van de oudere meiden. Ze genoot er zichtbaar van en we hebben haar getrakteerd op kip als lunch. In dit restaurantje is het gebruikelijk om met mes en vork te eten. Echter had zij geen flauw idee hoe dit moest. Voor ons wel grappig, maar we hebben het haar wel redelijk kunnen leren. Ze heeft zitten smullen van de kip en vertelde dat het erg lang geleden is dat ze kip had gegeten. Ook was ze super open over haar verleden. Ze vertelde ons dat haar vader is getrouwd met een andere vrouw en daarom weg gegaan is bij hun gezin. Haar moeder is nu ongeveer 3 jaar geleden weg gelopen van huis. Zij is samen met haar broertje en zusje achter gebleven. Rebecca heeft ruim een jaar voor haar broertje en zusje gezorgd totdat zij 2 jaar geleden in Upendo kwamen wonen.
Gistermiddag nog wat spelletjes kunnen spelen met de kinderen. We hebben oud Hollandse spelletjes gedaan met spijkerpoepen, snoephappen en balonnenrace. De kinderen vermaakte zich erg goed en we hebben een leuke tijd gehad. We waren van plan om een groot twisterspel te maken voor de kinderen, zodat we dit het weekend konden gaan spelen. Helaas zijn we vandaag (zondag) pas begonnen met schilderen en is het hopelijk nog op tijd af voordat we weg gaan.
In de avond hebben we de 1e helft van de groep mee genomen om patat en worstjes te gaan eten. De kinderen genoten er zichtbaar van. Echter vonden wij het restaurant erg slecht en gaan dus vanavond ergens anders naar toe met de 2e helft van de groep.
We waren net van plan om met de grotere kinderen filmmiddag te gaan houden. Na 5 minuten film viel de stroom uit en was het dus einde film. Zo maar opzoek naar een alternatief wat waarschijnlijk een spelletje zal worden.
En dan nog de vorderingen van potjes training met Bonnie. Hij vindt het potje nu ontzettend leuk en gaat er zonder enkel probleem op zitten. Echter is het weer hier nog steeds niet super en worden de broekjes daarom niet zo snel meer droog. Hij kan dus geen ongelukjes krijgen, want anders zijn er geen schone broekjes meer voor hem. We hebben zelf een aantal broekjes voor hem gekocht, maar ook die zijn vies. Nu dus maar een pak luiers gekocht en die steeds om gedaan. Wel jammer, maar het was al wel duidelijk dat wij hem niet zindelijk gaan krijgen.
Na het weekend geen grootse plannen meer. We willen nog een keer mee lopen naar school, maar dan moeten we wel allebei echt opgeknapt zijn. Aankomende donderdag vliegen we alweer naar huis en vrijdag zullen we weer op Nederlandse bodem zijn. De tijd gaat super snel, maar onze energie begint nu ook echt wel op te raken. Alle nieuwe indrukken, cultuurshocken en 30 kinderen die om aandacht vragen is soms best pittig/heftig. Op naar een leuke laatste week!

Liefs, Alex en Lisanne

• 23 Juni 2013 - 14:13

Francien:

Kan mij voorstellen dat jullie moe worden van alle indrukken en drukte. Wat zal het werken in Nederland straks weer lekker rustig zijn. Geniet nog maar even van alles!

• 23 Juni 2013 - 14:15

Jurgen:

geweldig die nederlandse spelletjes XD

• 23 Juni 2013 - 15:55

Vera:

Het moppies

Vervelend dat jullie allebei ziek zijn geworden denk dat dat helaas wel vaker voorkomt... Leuk dat jullie zo met de twee groepen uit eten kunnen gaan, dat zullen ze vast heel bijzonder vinden! Nog een klein weekje en dan komen jullie alweer naar huis! Voor mij is de tijd dat jullie weg zijn echt voorbij gevlogen echt bizar! Ik hoop dat jullie nog kunnen genieten van de komende dagen en nog ff goed opknappen :-)

Heel veel liefs

Vera

• 23 Juni 2013 - 15:55

Vera:

Owja pap en mam zijn inmiddels ook lekker op vakantie en zijn gisteren goed aangekomen hihi dikke kus!

• 23 Juni 2013 - 19:33

Johan En Sonja:

Ha kanjers,

Wat een geweldige tijd hebben jullie en wat hebben jullie veel mensen plezier gedaan. Petje af voor zoveel energie!!
    We kunnen ons goed voorstellen dat de accu wat leeg begint te raken, maar dit nemen ze jullie nooit meer af.
    Geniet nog van alles deze laatste week.

Johan en Sonja

• 23 Juni 2013 - 23:26

Elly:

lieve Lisanne en Alex
    Hopelijk zijn jullie weer snel de oude. Geniet nog maar even van de kindjes. En speel nog maar lekker met ze en veel knuffelen met ze. Maar weet je Lisan als je thuis bent wachten er ook weer kindjes op je die heel blij zijn dat ze je weer zien!!!!!!!!! Hier zijn er 2 die de dgn tellen het zijn er nog 5. Maar vinden het wel heel stoer enz
    Doe het lekker rustig aan maar blijf nog wel even schrijven dat is zo leuk!!!!!!!!!!!
    Dikke kus van ons

• 24 Juni 2013 - 22:03

Ida:

Hoi lisanne en Alex,
    Leuk om jullie verslagen te lezen
    Oma kreeg ze regelmatig van je vader en moeder.
    Ze wist me goed te vertellen wat jullie daar deden.
    Geniet nog van deze laatste week.
    en gezond weer terug komen hoor!
    Groetjes van ons allemaal