Let's go Kenian style - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Lisanne & Alex - WaarBenJij.nu Let's go Kenian style - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Lisanne & Alex - WaarBenJij.nu

Let's go Kenian style

Door: Alex en Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne & Alex

25 Juni 2013 | Kenia, Nyeri

Zondagavond hebben we de 2e helft van de groep mee genomen voor het eten. Dit keer zijn we naar Banana Leaf geweest. De patatjes waren dit keer erg lekker en de sfeer was erg gezellig. De kinderen wilden liever niet terug naar huis, maar helaas is het morgen weer een schooldag en zullen ze toch op tijd naar bed moeten. Een top activiteit die voor alle kinderen erg leuk was.

Gisteren weer aan het Twisterspel geschilderd. Hopelijk is het morgen dan eindelijk klaar.
Verder een dagje in het weeshuis gebleven. We vonden een bellenblaas in onze koffer en hebben daar erg veel lol mee kunnen beleven. Bonnie, Frida en Joy hadden erg veel schik met het kapot maken van de bellen.
’s middags zijn we de middelste groep kinderen op gaan halen op school. We hadden het hun niet verteld en ze waren dan ook erg verrast dat we daar stonden. Deze wandeling was gelukkig niet zo heel erg ver.
’s avonds heeft Lisanne haar laatste kleding uitgedeeld die zij hier gaat achter laten. De meiden en ook huismoeder Grace waren er erg blij mee.

Vandaag was het de bedoeling om naar Aberdare National park te gaan. We wilden met Bonnie, Joy, Frida en Grace daar de wandelroute gaan lopen en het wildlife bekijken. Bij vertrek eerst langs de benzinepomp en daar had de Van al wat problemen. Dit was met een uurtje verholpen en daarna door naar Nyeri Town om te kijken of er die dag nog plek was voor ons. Jackson had alleen andere plannen. Hij wilde naar Aberdare rijden om daar te kijken of er plek was. Zo niet dan konden we weer terug rijden. Niet echt de manier zoals wij dat zouden regelen. Aangekomen in Nyeri Town bleek er nog meer kapot aan de bus dat hij eerst wilde laten repareren. Je moet je voorstellen dat we vanmorgen om 10 uur zijn vertrokken en uiteindelijk om 13 uur nog steeds in de bus zaten in Nyeri town. Toen maar opzoek gegaan naar een plek om te lunchen. Iedereen kreeg honger en de kinderen verveelde zich behoorlijk in de auto. Na de lunch bleek de auto nog steeds niet klaar te zijn en hebben we afgesproken om terug te gaan naar het weeshuis. Dit betekende wel dat we terug moesten met de plaatselijke Matatu. Voor ons een ervaring die we niet graag overdoen. In dit busje zaten 21 volwassenen en 6 kinderen, waar er officieel plek is voor 14 personen. Niet echt een prettige ervaring dus. Nu zijn we terug in het weeshuis gelukkig. Uiteindelijk was dit wel een keniaanse manier van je dag door brengen.

Bij thuiskomst waren er al meerdere kinderen terug van school. Er is op dit moment een staking in het onderwijs waarbij de leerkrachten hun werk neer leggen. Deze groep kinderen is verteld om naar huis te gaan. Grace vertelde ons dat de vorige staking 5 weken heeft geduurd en dat de kinderen al deze tijd thuis zijn gebleven. De laatste dagen van onze vakantie zullen ze zeer waarschijnlijk dus thuis zijn. Voor ons wel leuk om zo nog wat extra tijd met hun te hebben.

Tot ons volgende (en waarschijnlijk laatste) verhaaltje

xxx

• 25 Juni 2013 - 15:25

Siobhan:

Hi Li en lex :)

Wat een heerlijke verhalen. Jammer dat dit zeer waarschijnlijk de laatste is!

Geluk bij een ongeluk van die staking. Geniet er nog even van!

Hoor/zie graag jullie ervaren als jullie weer thuis zijn

tot snel
    xx

• 25 Juni 2013 - 15:34

Erna:

lieve Lisanne en Alex,
    Waarschijnlijk nog een laatste reactie van mijn kant. De volgende keer kan ik jullie weer echt spreken. Jammer dat dit tripje met de kinderen in de soep gelopen is. Een hele tijd in een busje door brengen is niet echt een leuke bezigheid. Wat een geduld hebben jullie moeten hebben. Heb je nog wel kleren om aan te trekken voor de terugreis. Niet alles uitdelen he!!!!!
    De tijd die er nu nog is lekker met de kinderen bezig zijn en proberen het spel af te krijgen. Geniet er nog van, het is zo donderdagavond.
    Groetjes aan de kinderen en dikke knuffels.

• 25 Juni 2013 - 17:11

Vera:

Het dotjes!

Balen joh van dat uitstapje :-/ maar goed. Ik denk dat dat uiteindelijk ook weer een dagje is waar je later op terug kijkt en om moet lachen! Met zoveel mensen in een busje heb je ook weer meegemaakt hihi. Heel veel plezier nog en alvast een veilige terugreis

Liefs

• 25 Juni 2013 - 19:16

Elly:

lieve Lisan en Alex
    IK heb alle foto's bekeken en vind de donkere kindjes leuk. iik ga nu werken op maak het effe. ik moet heel erg leachen om jou op de foto .ik heb de hikLisan heeft een broek aan. lisan is met Alex en iedereen naar funpop geweest. ik zing de sterren aan de hemel
    eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeffffffffffffffffffffffffffffffffffffdddddddddddddddeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
    dikke kus
    frrrrranklin

• 25 Juni 2013 - 21:16

Arrienne:

Hee Lisan,
    Wat ontzettend leuk om al jullie verhalen te lezen!
    Geniet nog maar extra van deze laatste dagen... wat is de tijd hard gegaan zeg.
    Veel succes nog en alvast een goede terug reis gewenst.
    Groetjes,

• 25 Juni 2013 - 23:02

Elly:

he hallo allebei
    het was heel schattig vanavond, franklin pakte Lisan haar foto en wilde dat ze een keertje kwam werken dus ik zei nee zit in Kenia bij allemaal kindjes en toen de foto's kijken helemaal weer verliefd en Tina en natuurlijk JW herkende je natuurlijk.
    Wel lekker dat de kinderen genieten van de kleine dingen en hopen dat jullie nog een keer twister kunnen spelen zou wel leuk zijn.
    de koffer van Lisan is dus bijna leeg en weer meisjes blij met nieuwe kleren dat betekend zeker wel dat er thuis weer gewinkeld kan worden!!!!!!!!
    Nog lekker genieten van de kinderen,
    dikke kus van ons

• 26 Juni 2013 - 14:25

Jeannette En Aalt:

Hoi Alex enLisanne,

Wat leuk om al jullie verhalen te lezen! Maar helaas het zit er al weer bijna op : ( Wat nooit weg gaat zijn jullie foto's en mooie herinneringen.
    Nog heel veel plezier met de kinderen de laatste dag en ik hoop dat jullie spel op tijd af komt!!

Goeie reis naar huis en we komen graag een keer langs om jullie verhalen te horen en foto's te bekijken.

Liefs Aalt en Jeannette

• 26 Juni 2013 - 22:29

Marco En Marsha:

Als er geen verhaaltje meer van jullie komt, wens ik jullie alvast een goede terugreis en tot in het zonnige h'veen