Happy birthday khan Lisanne - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne & Alex - WaarBenJij.nu Happy birthday khan Lisanne - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne & Alex - WaarBenJij.nu

Happy birthday khan Lisanne

Door: Alex en Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne & Alex

06 April 2011 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,

Ja ik ben vandaag jarig. Wel heel gek om zo in Thailand je verjaardag te vieren. Eerst kreeg ik om 12 uur vannacht allemaal smsjes! Erg lief natuurlijk! Toen gaan slapen, want om kwart over 6 ging de wekker alweer!

In de bus werd er voor me gezongen en alex had een happy b-day haarband voor me meegenomen. De slingers zaten nog in de tas want ergens ophangen ging helaas niet. Nadat de hele bus me gefeliciteerd had zijn we naar het olifanten hospital gereden. heel sneu om te zien dat de olifanten geen been meer hebben. Echter had ik iets meer van het hospital verwacht. We mochten alleen vanaf een afstandje kijken en that's it.
Daarna doorgereden naar een lokale markt. Hier verkochten ze dus echt gebakken vleesmuis, sprinkhaan, kikkers etc. Leuk om te zien, maar niet om te eten!!

Daarna zijn we doorgereden naar chiang mai waar we nu in ons hotel zitten. Tijdens de lunch in het hotel had alex een taart voor me verjaardag geregeld. Echt een super leuke Thaise taart. Smaakte best wel zoet trouwens. Het is weer super lekker weer dus we hebben net even gezwommen! vanavond heeft alex een verrassing dus ben heel benieuwd wat we gaan doen!!!

En dan nog even het verhaaltje van gisteren:

Dag 5 Ayutthaya en Tak
Vanmorgen om kwart voor 6 de wake-up call al gekregen. Na het aankleden zijn we snel gaan ontbijten. Om vervolgens met de bus te vertrekken. Vandaag gaan we Bangkok verlaten. Na een klein uurtje rijden komen we aan bij het Bang Pa in paleis ( ook wel het zomerpaleis genoemd). Dit is een paleis van de koningin die hier zo af en toe verblijft. We kwamen binnen en er waren enorme aangelegde tuinen. Met het muziekje dat er speelde hadden we net het gevoel of we in de Efteling rond liepen. Op het complex waren meerdere gebouwen te zien die er allemaal heel erg mooi uit zagen. Daarna gingen we de woning van de koningin. Je kon hier even rondkijken, maar ons viel het een beetje tegen met wat je allemaal kon zien. Nadat we hier even rond gelopen hadden zijn we met de bus weer verder gereden. We zijn naar een opstap punt gebracht waar we op de boot gingen naar de stad Ayutthaya. Heerlijk op het water gezeten en na een tijdje kwamen we aan in de stad. Hier weer in de bus opgestapt en vanuit daar zijn we naar 2 tempels gegaan. De eerste tempel was de Wat Mejeun. Hier waren de 9 Boeddha’s van de dagen te zien. Echt zo super mooi om te zien hoe iedere Boeddha zijn eigen stijl heeft. Ook was er bij de Boeddha’s een soort offer ruimte. Je kon hier een schaal kopen om een offer te brengen. Wij hebben dit zelf ook gedaan. Op de schaal lagen meerdere stokjes wierook die je aan kon steken en in de aarde kon zetten. Je kon een kaarsje aansteken en er lag een bloemenslinger op die je om de hindoeïstische olifant kon leggen.
Binnen in de tempel waren de mensen zelf ook offers aan het brengen. Ze konden daar oranje doeken kopen die dan met een gebed over de schouder van een enorme Boeddha worden getrokken. We hoorde van onze reisleider dat de doeken daarna weer losgeknoopt worden en daarna gewoon weer opnieuw worden verkocht.

De tweede tempel was de Wat Chai Watthanaram. Dit complex bestaat uit een centrale prang die omgeven wordt door vier kleinere tempeltorens en negen Chedi’s. Hier bevinden zich de resten van een inwijdingszaal en enkele gerestaureerde Boeddha beelden. Wat hier ook heel erg bijzonder om te zien was is dat er allemaal Boeddhabeelden stonden waar de hoofd van af was. Ook waren er stukjes steen dat oude Boeddha beelden waren. Voor de Thai zijn dit nog steeds Boeddha beelden die worden geëerd, terwijl het soms letterlijk niet meer dan een hoopje steen is.

Na deze tempels hebben we nog een ritje van 3 uur voor de boeg waarbij we na 2 uur gaan stoppen voor de lunch. Tijdens de rit hebben we veel gehoord over de stad en wat ons nog te wachten staat tijdens de vakantie. Ook krijgen we regelmatig Thaise les in de bus. Zo weten we dat Mai Au betekend niet hebben. Wat erg handig is in de straten van Bangkok waar ze je van alles aan willen smeren. Khohb khoen betekend bedankt. Ook kregen we te horen dat we nog wel wat meer Thais spreken. We zeggen namelijk regelmatig als we ergens zijn dat iets mooi is. In het Thais betekend dit echter schaamhaar en daarom lacht de Thai ons Nederlanders dan ook wel eens uit. Even op onze woorden letten dus! Toen de bus stopte langs de weg leek het nog of we in een of andere arme bedoeling terecht waren gekomen. We zijn achter de reisleider aangelopen en kwamen daarna in een super luxe restaurant te recht. Dit lag ontzettend mooi in de natuur waardoor het leek of je in een klein paradijs zat. We kregen traditioneel Thais eten dat was gemaakt in grote stenen potten. En wat was het lekker! Tot noch toe hadden we nog niet heel erg lekker Thais eten gehad, maar dit maakte dat ruim goed. Heerlijke plakrijst met kip en allemaal verse groenten en fruit.

Om 6 uur zijn we aangekomen bij ons hotel in Tak. Van te voren was al wel verteld dat het niet zo luxe zou zijn als in Bangkok en dat klopt ook wel. We hebben een eenvoudige kamer en het stadje zelf stelt niet zo veel voor. We zouden zelf hier wat avond eten gaan halen, maar na een kort rondje door het stadje blijkt hier niet meer te zitten dan een niet al te schone pizzeria. We zijn dan toch maar in het hotel gaan eten.

In het hotel was ook een karaoke bar. Hier hebben we uitgebreid gezongen. Engelse nummers zoals van de spice girls en westlife. Heerlijk die goede oude muziek!!

Liefs, Alex en Lisanne

• 06 April 2011 - 09:14

Corina:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Lijkt me heel raar zo ver weg van huis jarig zijn! Maak er een leuke dag van.

Leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te zien. Hoe meer ik lees en zie hoe meer ik ook wel zou willen haha

liefs corina

• 06 April 2011 - 09:29

Gefeliciteerd!:

Gefeliciteerd! Make it a very very happy birthday in the land of far far away....

Gerben

• 06 April 2011 - 10:13

Vera:

wat een mooie taart :D haha ik ben benieuwd wat alex dadelijk voor je in petto heeft ^^ wat is alex toch ook een dropje he :P

wat hebben jullie dan bij dat olifantenhospital gedaan? Enkel kijken naar "olifanten met mogelijkheden"?? klinkt allemaal zo leuk en ben bovenal blij dat jullie zo van elkaar kunnen genieten :)

dikke kus nog een fijne avond daar en voor strakjes eet smakelijk!!

• 06 April 2011 - 10:22

AGNES:

vAN HARTE GEFELICITEERD OP DEZE SPECIALE VERJAARDAGS DAG !!! HEB DE WIJN AL KOEL STAAN, OM VANAVOND OP JE TE TOOSTEN!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 06 April 2011 - 13:28

Kim:

Gefeliciteerd! :D

• 06 April 2011 - 15:20

Gerard En Sylvia:

van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    hebben jullie het na jullie zin
    heb je een mooi kado van je vriendje gehad

groetjes

gerard en sylvia

• 06 April 2011 - 17:56

Saskia:

Van harte gefeliciteerd allereerst!!
    De taart ziet er echt leuk uit :D! Ben benieuwd wat je verrassing was!

We hebben vanmorgen op de groep alle verhalen gelezen, leuk van die uitgebreide verslagen! Veel plezier nog!

Liefs Saskia

• 06 April 2011 - 18:49

Alice:

Heee meis,

van harte gefeliciteerd met je verjaardag, wat hebben jullie al een hoop gezien en meegemaakt zeg aan de mooie verhalen van je te lezen :-)

Liefs Alice.

• 06 April 2011 - 20:25

Sonja En Johan:

Ha Lisanne en natuurlijk ook Alex, maar ja, dit berichtje is eigenlijk echt voor Lisanne: Hieperdepiep hoera!!! Deze verjaardag ga jij nooit meer vergeten. In zo'n ver land je verjaardag vieren is toch heel bijzonder. En wat een geweldig mooie taart heeft Alex geregeld. Super!!
    Nog heel veel plezier. Wij genieten enorm met jullie mee!!

Liefs,

• 07 April 2011 - 07:21

Marsha:

Heej 22jarige en zwager...

Wat een verhalen weer zeg... Het is maar goed dat je 't bijna iedere dag uittypt, want anders weet je echt niet meer wat je gedaan hebt...

Ben wel benieuwd naar je verassing van Alex... Wat is 't uiteindelijk geworden?? Laat 't maar weten!!

Whahaha, was je niet eens wakker geworden van al onze smsjes... Wij iedereen optrommelen om wat te sturen... Zelfs papa had zijn best gedaan;)!!

Maar goed, dit verhaal ga ik maar weer printen, dan kunnen ze 't thuis ook lezen...

Liefs Mars

• 07 April 2011 - 08:11

Lisanne & Alex :

Voor de nieuwsgierige onder jullie!!

We zijn gister heel romantisch gaan eten bij een restaurantje aan de rivier!! En dan hadden we ook "uitzicht" op een klein watervalletje. (zelf gemaakt dan met stenen enzo) Erg lekker en goed gegeten!! Zijn daar met de tuk tuk heen gegaan ( is de eerste keer in thailand dat we daar mee zijn gaan reizen want in Bangkok is dat niet veilig:P)

• 07 April 2011 - 11:18

Elly:

Lieve Lisan en Alex Volgens mij was iedereen benieuwd wat je ging doen. Leuk idee om dit met zijn tweeen te gaan doen.
    Opa en oma vonden het heel erg leuk om je stem te horen, je snapt niet dat het allemaal kan, en dan vragen ze aan mij hoe het allemaal in elkaar zit!
    Leuke foto's zijn het het is dan ook wel een heel mooi land als zelfs jullie een cultuurfriek aan het worden zijn!
    Gisteren weer plintjes gelegd (moeilijke hoekjes) samen met mijn compagnon. Je moeder kwam ook en heeft de trap geschuurd, zij heeft ongekend talent. Het is hier nu ook mooi weer, natuurlijk geen 30 graden maar met 17 ben ik ook blij. Veel plezier en tot de volgende
    liefs Elly

• 07 April 2011 - 13:26

Papa:

hoe gaat het meisje, ik ben van ellende twee dagen thuis geweest, let Alex nog een beetje op je?

• 07 April 2011 - 19:51

Anita En Frank:

wat een romanticus die vent van je haha
    een ding is wel zeker hij is echt gek op je, gefeliciteerd ermee.
    tot het volgend verhaal we zien er naar uit.

• 08 April 2011 - 08:24

Claudia:

Wat lief van Alex dat hij zo'n mooie taart heeft geregeld! En wat een leuke verhalen weer!!

xx

• 08 April 2011 - 08:24

Claudia:

Ennuh.... Wat was de verrassing?

• 08 April 2011 - 10:37

Marsha:

Slijmert die vader van me;)!!

Claudia, zie hierboven... Lies heeft getypt dat ze zijn gaan eten... Bij een watervalletje;)!!

Veel plezier nog luitjes...

Liefs Mars

• 08 April 2011 - 12:37

Francien:

Hoi Alex en Lisanne, Wat leuk om jullie reisverslagen te lezen. Ben net terug van een weekje nederlands strand. Heerlijk weer met 15 graden. Ben benieuwd naar alle foto's
    groetjes Francien