Koh Phi Phi en Khai Island - Reisverslag uit Karon Beach, Thailand van Lisanne & Alex - WaarBenJij.nu Koh Phi Phi en Khai Island - Reisverslag uit Karon Beach, Thailand van Lisanne & Alex - WaarBenJij.nu

Koh Phi Phi en Khai Island

Door: Alex en Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne & Alex

23 April 2011 | Thailand, Karon Beach

Lieve allemaal!!

Hoe is alles daar?? Bij ons vliegen de dagen voorbij. We hebben er nu alweer 6 dagen in Phuket opzitten en helaas komen we a.s. woensdag alweer thuis.

De afgelopen dagen waren weer erg lekker. We hebben in Patong kunnen afspreken met Sanna en Eva. We hebben gezellig samen gegeten en zijn gaan stappen in Patong.

Ook is eergister onze reisgroep naar huis gegaan. We hebben tijdens onze reis zo ontzettend veel leuke en lieve mensen leren kennen! We hebben ze dan ook heel lief uitgezwaaid. De eerste avond was het dan ook wel maf dat we nog maar met 5 over zijn gebleven. Gelukkig kunnen we het met z'n tweeen ook heel erg gezellig hebben!

Vandaag hebben we een dag tocht gemaakt naar Koh Phi Phi en Khai Island. We vertrekken met de speedboot naar Phi Phi Ley. Dit is het eerste eiland waar we na ongeveer een uur varen zullen aankomen. We beginnen met de Maya Bay. Dit stuk strand is bekend van de film The beach. We komen aangevaren en zien echt onwijs veel boten liggen. Het was dan ook erg druk op het strand. Wel was het er ontzettend mooi en hebben we ook even lekker kunnen zwemmen. Daarna zijn we doorgevaren waarbij we langs de Loh Samay Bay, Piley Lagoon en Viking Cave zijn gevaren.

Daarna zijn we doorgevaren naar het tweede eiland Phi Phi Don. Hier stond een lunch voor ons klaar op een super mooi wit strand. Het eten was niet bijzonder, maar we hebben ontzettend kunnen genieten van het uitzicht. Daarna zijn we door gevaren richting Monkey Beach. Hier was het erg druk waardoor we eerst zijn gaan snorkelen. Er zaten hier heel veel mooie vissen en ook stukken met mooi koraal hebben we kunnen ontdekken. Daarna zijn we alsnog langs Monkey Beach gevaren waar allemaal apen op het strand leven. Doordat het net vloed was hadden we niet de mogelijkheid om op het strand te kunnen lopen.

Hierna zijn we een stukje doorgevaren naar Khai Island. Hier hebben we heerlijk kunnen snorkelen. We hebben hier weer andere vissen kunnen zien onder andere de Nemo. Na het snorkelen hebben we nog een stukje gewandeld over het eiland en daarna was het helaas alweer tijd om terug te varen naar Phuket.

Nu zijn we allebei erg moe van een dagje weg en zijn lekker relaxt aan het chillen in de hotelkamer.

Wij gaan nog genieten van onze laatste dagen in dit geweldige land en tot woensdag! ( of ergens in die week)

Liefs, Alex en Lisanne

• 23 April 2011 - 14:34

Francien:

Het was leuk om alle reisverslagen te lezen. Als onze Chinareis net zo mooi wordt gaan we een leuke tijd tegemoet. Geniet nog maar van de laatste dagen.

Groetjes Francien

• 24 April 2011 - 07:02

Anita En Frank:

goeie morgen het is hier nu negen uur en eerste paasdag wat hebben jullie samen een mooie reis niet alleen cultureel maar ook samen dat lees je tussen de regels uit jullie verhalen door.Het is natuurlijk jammer dat de vakantie reis bijna voorbij is maar jullie reis samen gaat zoals ik het bekijk steeds verder en daar zijn wij heel blij mee.
    We zijn ook blij als we jullie binnenkort weer zien maar die zijn er volgens mij nog een paar in Nederland haha. En dat is maar goed ook .deze ervaring pakken ze jullie in ieder geval nooit meer af , en wie weet wat er allemaal nog meer in het verschiet ligt. Er komt straks nog weer een spannende tijd voor jullie aan hier in Nederland ,maar eerst nog even genieten van de laatste dagen in THAILAND grt. mama en papa

• 24 April 2011 - 08:23

Vera:

Joehoeeeeeeee :D

Vrolijk pasennnn

hier een stukje voor als jullie je vervelen :P (hint probeer google translate )

! :) puh nanananana puh

: P

xxxxxx

fijne reis en zie jullie snel :D

dikke kussen

Veertje

• 24 April 2011 - 08:25

Vera:

Ik had een stukje in het thais geschreven maar waarbenjij.nu wil het niet plaatsen dus bij deze het stukje in het HOLLANDS :d

Hallo lieve alex en lies

Hoe gaat het met jullie? Boven al vrolijk pasen! Ik ben hier met papa en mama en hadde natuurlijk :) Ik wilde ook nog eventjes kwijt dat het hier mooier weer is dan bij jullie nanananana puh puh

grappig he dat thais voor jullie :P

dikke kussen en nog veel plezier xxxxxx

• 24 April 2011 - 08:30

Elly:

lieve Lisanne en Alex
    Het paasontbijt zit erop en het is hier ook zomer!!!!!!!!
    Vanmorgen zei je oude vriend nog een paar dagen en dan zijn ze weer terug. Het liefst weet hij ook nog het uur dat je terug komt! Oma en opa zijn gisteren op de brunch bij Mars geweest en hebben de meubels en het hele huis weer bekeken. Oma vind het gezellig en mooi en opa gaat met zijn Timmermans oog staan kijken ( dat is ook wat hoor, al die latjes en zelfs het plafond bekijken)
    Lekker dat jullie nog een paar dagen van de zon kunnen genieten en dan rustig aan kunnen doen voordat jullie weer in het drukke altijd iets moetende Nederland zijn.
    Ik ga zo weer werken maar echt moe ga ik niet worden ik kom daar om te relaxen; gisteren met zijn alle wezen toeren en naar het pannekoekenhuis en vandaag BBQ Niet slecht toch!
    Natuurlijk is bij een meer of zee beter vertoeven maar ach.........
    Heel nog heel veel plezier en een goede terugreis
    Dikke kus van opa, oma en ikke
    (misschien moet ik nog wel een keer typen maar jullie zullen het ondervinden)

• 25 April 2011 - 15:09

Marsha:

Eej zuster en zwager...

Hier het berichtje vanuit mijn eigen huis (natuurlijk samen met marco)... Hebben sinds vanochtend internet, telefoon en televisie... Erg leuk, hebben namelijk zelfs uitzending gemist op de tv... Hoe uitgebreid kan je 't hebben;)!!

Maar jullie laatste dagje is morgen aangebroken... Alhoewel dat maar een kort dagje is, want voor je 't weet zit je in het vliegtuig;)!!

Geniet vanavond nog maar goed... Het is nu 10 uur bij jou, dus het kan nog effe...

Tot woensdag;)!! Kom je toch wel effe kijken?!

Liefs Mars

• 25 April 2011 - 17:26

Kees En Erna:

hoi alex en lisanne,

nog een dag en de drie en halve week zijn voorbij gevlogen, waarschijnlijk voor jullie nog sneller dan voor ons, wij bereiden ons al voor op de stortvloed van verhalen en foto's (misschien moeten we er wel een dag verlof voor opnemen). geniet nog van de laatste dag en we wensen, ook namens de tweeling, een goede en behouden terugreis.
    Erna zal blij zijn dat er weer een dochter terugkomt.

• 26 April 2011 - 07:23

Anita En Frank:

he lieve kinderen jullie laatste reis van deze vakantie is al weer bijna aangebroken en net als op de heen reis,een veilige reis en behouden thuiskomst gewenst. xxx papa en mama
    tot snel.

• 26 April 2011 - 17:21

Johan En Sonja:

Ha Lisanne en Alex,

We hebben genoten van jullie reisverslag en zijn een beetje met jullie mee geweest.
    Goede terugvlucht en Alex: de koffie staat weer klaar, hoor!