Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Lisanne & Alex - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Lisanne & Alex - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands

Door: Alex en Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne & Alex

29 Mei 2014 | Maleisië, Tanah Rata

Hee hee

Op dit moment zitten we aan ons ontbijt in de Cameron highlands. Straks vertrekken we richting de Taman Negara voor 3 dagen in de jungle.

Eergister zijn we vanaf Borneo naar Penang gevlogen. Prima vlucht gehad en 2 uur later waren we op het vliegveld. We hadden in de planning om hier een auto te huren. Al snel kwamen er achter dat dit zonder creditcard niet ging lukken en moesten we onze plannen aanpassen. Lang leve de Lonely Planet die dan allerlei handige tips heeft. We kregen het advies om met de lokale bus naar Georgetown te gaan. Dit is een grote plaats op het eiland Penang. Vanaf daar zou er een bus gaan naar de Cameron Highlands. Eenmaal daar aangekomen bleek de bus al weg te zijn. We konden wachten tot morgen of dan maar een taxi nemen naar de Cameron Highlands. We hadden geen zin om te blijven en niet veel later zaten we dan in de taxi. De rit daarheen duurde ruim 4 uur. De chauffeur bleef maar zeggen "it's very far". Het was me het ritje wel met een chauffeur die denkt dat hij Michael Schumacher is, maar dan rijd in een Proton. Met 100 tot 120 door de bergen kan prima en inhalen net voor een onoverzichtelijke bocht ook. Jullie snappen wel dat vooral Lisanne met samen geknepen billen achter in de taxi zat en dat we blij waren dat er 4 uur later met klots oksels weer uit de taxi konden stappen.

Gister zijn we met een tour hier door de hooglanden gegaan. We hebben onder andere de theeplantages, aardbeienplantage en vlindertuin gezien. Vooral het uitzicht over de theeplantages was echt super gaaf om te zien!
Ook zijn we tijdens deze tour naar de Mossy forest geweest. Beide hadden we hier wel hoge verwachtingen van, die helaas niet waar werden. Tijdens de trip mochten we maar een klein stukje van het bos inlopen. Dit was alleen het stukje voordat de echte hike begint. Wel wat van het mos gezien, maar niet zo spectaculair als gehoopt.
De middag hebben we zelf nog een stukje gelopen door de omgeving. We hebben een route afgelegd die ons zou brengen naar een waterval. Je kunt het beter "waterval" noemen aangezien hij nog geen meter hoog was. Verder op het terras spelletjes gespeeld en gekletst met andere mensen. Hier in de Cameron Highlands kun je heerlijk op straat eten en ligt je bord vol voor nog geen 2 euro. Je raad dus al wel wat we hier veel hebben gedaan -> eten:)
's avonds hebben we in de enige bar gezeten die hier is. Ook hier heeft Lisanne eindelijk haar eerste cocktail kunnen drinken. We hebben de avond doorgebracht met een jongen uit de UK en een vrouw uit de USA. Grappig hoe je zo reizend verschillende mensen leert kennen.

Dikke kus!!