Jungle flight en Olifantentocht - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Lisanne & Alex - WaarBenJij.nu Jungle flight en Olifantentocht - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Lisanne & Alex - WaarBenJij.nu

Jungle flight en Olifantentocht

Door: Alex en Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne & Alex

09 April 2011 | Thailand, Chiang Rai

Lieve allemaal!

Hier alweer een nieuw berichtje vanuit het prachtige Thailand. We hebben het nog steeds erg naar ons zin en de tijd vliegt voorbij!

Voor alle nieuwsgierige onder jullie: Op mijn verjaardag heeft Alex me meegenomen om lekker te gaan eten bij een restaurantje aan de rivier. Erg gezellig en natuurlijk lekker gegeten! Het was een heel gezellig en knus restaurantje wat gelukkig niet heel erg toeristisch was.

Dag 7 Chiang mai
Vandaag mogen we uitslapen tot 7 uur. We zijn weer in de bus gestapt en naar de Wat Prathat Doi Suthep tempel gegaan. Deze tempel ligt op 1100 meter hoogte. We zijn daar met een soort kabellift omhoog gegaan waar we op een binnenplaats aan kwamen. Hier waren meisjes aan het dansen. We moesten hier onze schoenen uit trekken en konden toen echt de tempel in lopen. Hier werd er weer op allemaal verschillende manieren geofferd door de lokale bevolking. In één van de gebouwen mocht je naar binnen lopen en werd je gezegend door de monnik. Hier kreeg je dan ook een geluksarmbandje om geknoopt. Bij de mannen doet de monnik dit zelf en bij de vrouwen zit er naast de monnik een hulp die de armbandjes om knoopt. Wij lopen nu beide ook met zo’n armbandje om onze arm. De enige regel is dat wij die van de reisleider minimaal 3 dagen om moeten houden.

Na de tempel zijn we door gereden naar een parasolfabriek, zijdeweverij en edelsmit. Niet echt iets voor ons, maar goed het hoorde er bij.’s Middags nog weer even lekker bij het zwembad gelegen. En daarna gaan omkleden.

In de avond zijn we gaan eten bij Khun Khantoke. Dit diner was een kennis making met de Lana cultuur. De thaise bevolking zit hier de hele avond op de grond met hun eten voor hun neus. Voor de toeristen hebben ze tafels gemaakt waarbij er een gat was gegraven voor onze voeten/benen. Hierdoor leek het meer of je toch op een soort stoel zat. We kregen allemaal lekker eten op tafel en tijdens het eten werden we vermaakt met traditionele dans.
Na de voorstelling zijn we naar buiten gelopen waar we met de groep een lampion hebben opgelaten. Daarna was er de mogelijk om er zelf ook nog één op te laten, wat wij samen ook hebben gedaan. Echt een super gaaf gezicht om al die lampionnen in de lucht te zien.

Hierna zijn we terug gereden naar het hotel en toen nog wat gaan drinken in een kroegje om de hoek.

Dag 8 Chiang mai
Vanmorgen is Alex om 5 uur opgestaan, want hij zou samen met een ander naar de berg gaan om te kijken hoe de monniken ’s morgens eten komen halen. Om kwart voor 6 in de schemer kwamen ze aan bij de berg. Hier stonden allemaal tafeltjes klaar met allemaal schalen met offers. Deze kon je kopen voor 20 bath. Niet veel later kwamen er veel monniken naar beneden. Hij heeft de monnik aan gehouden door de waai te doen. Hij blijft dan voor je staan en opent zijn schaal. Hier kun je vervolgens je offer in doen, je gaat op je knieën zitten en dan wordt je gezegend door de monnik. Daarna loopt de monnik weer door. Er komen hier iedere ochtend honderden monniken naar beneden vanuit de tempels.

In de ochtend hadden we vrijetijd en zijn we lekker bij het zwembad gaan liggen. Het bruine kleurtje zit er namelijk nog niet echt op. Na het zwemmen snel onder de douche, want om kwart voor 12 stond het busje op ons te wachten.

We werden naar de Jungle Flight gebracht waar we als apen tussen de boomtoppen zouden gaan slingeren. We wisten niet zo goed wat we er van moesten verwachten, maar hadden er wel onwijs zin in. De weg naar de excursie toe was al een attractie op zich. We gingen via smalle en vrij steile weggetjes naar de top van de berg toe. Waar we eerder nog zeiden dat het noorden nog redelijk vlak was hebben we nu de bergen wel gezien. Aangekomen bij de jungle flight moesten we eerst papieren tekenen dat we op eigen risico mee deden. Aangezien wij nog geen lunch hadden gehad gingen we snel nog even wat eten bij het restaurantje bij de excursie. Voor 2 borden rijst met kip, 2 soepjes en 2 flesjes water moesten we wel 60 Bath afrekenen. Dat is ongeveer 1,50 euro. Daarna kregen we een harnas aangetrokken en waren we klaar voor vertrek. Met de groep liepen we via een smal weggetje naar het eerste platform. Hier kregen we uitleg over hoe je moest slingeren en hoe je moest remmen. Je werd aangehangen en hup daar ging je. Echt zo super gaaf om op grote hoogte tussen de bomen door te zweven. De langste rit was 130 meter en dan ging je ook echt wel hard naar beneden. Ook zaten er in het parcours 3 stukjes abseilen. De 1e was 10 meter, de 2e 20 meter en de laatste 40 meter hoog. Als je dan goed hard naar beneden ging kreeg je zo’n heerlijk onderbuik gevoel. Na een tripje van 22 afdalingen was het helaas alweer afgelopen. We vonden het allebei super gaaf en vonden het zo jammer dat het alweer afgelopen was.
Mars, Sha en papa dit was echt wat voor jullie geweest. Op grote hoogte met niets anders dan bomen en afgrond onder je.

In de avond hebben we een patatje gegeten bij een Belgisch zaakje. Ze hadden hier zelfs een kaasplankje dus ook Lisanne was erg gelukkig. Kaas hebben ze hier verder namelijk niet zo veel. In Bangkok hebben we dat als ontbijt nog kunnen krijgen, maar daarna is het bij de jam blijven hangen. In de middag en avond is er ook nooit brood te krijgen dus we eten twee keer per dag warm. Moet zeggen dat het nu wel begint te wennen hoor. Na het eten zijn we nog even de avondmarkt opgelopen waar we het erg gezellig hebben gehad.

Dag 9 Chiang mai – Chiang Rai
Vanmorgen ging om half 6 de wekker, want we gaan Chiang mai alweer verlaten. Om 7 uur zitten we in de bus en rijden we richting het olifanten kamp. Daar aangekomen mogen we eerst even rond kijken. Daarna mochten we in tweetallen op de olifanten stappen. Je zat wel in een bakje waardoor de rit iets comfortabeler was. Echter schut je nog steeds alle kanten op als de olifant loopt. We gingen berg af, door de rivier en daarna weer door een kleine jungle heen. Wel onwijs gaaf om op zo’n groot en mooi beest te zitten. Na de tocht zijn we met een ossenwagen terug gebracht naar het startpunt. Wij vonden dit allebei niet zo heel erg boeiend. Het zat niet lekker en het bewoog echt onwijs erg. Ook stonken die beesten ontzettend wat het allemaal niet leuker maakte. Terug bij het begin was er tijd om de olifanten te voeren. Er liep een heel lief klein baby olifantje die we banaantjes hebben gegeven en daarbij stond de moeder die de suikerriet op at.
We kregen ook nog een voorstelling te zien van de olifanten. De eerste kon een vlag ophalen met zijn slurf, de volgende kon voetballen en de laatste die kon tekenen. In het begin dacht je echt dat het niet kon, maar het blijkt wel zo te zijn. We hadden van de reisleider al wel gehoord dat de olifanten soms worden geprikt met een stok, zodat ze gaan “toeteren” en dit hebben we nu met eigen ogen kunnen zien. Zo zielig dat ze dat doen. Tijdens de rit hebben we dit gelukkig niet gehad.

Na de voorstelling zijn we op een bamboevlot de rivier afgezakt. Heel relaxt hebben we over het water gevaren. Heerlijk even in het zonnetje zitten en kletsen!!
Hierna was het alweer tijd om de bus in te gaan en hebben we weer een rit van 3 uur voor de boeg.

We zijn tussendoor nog gestopt om langs de Akkha te gaan. Dit is één van de bergvolkeren in noord Thailand. Dit is één van de bergvolkeren waar niet ontzettend veel toeristen naar toe gaan. We kwamen aan en toen stonden er al wat mensen klaar om ons op te vangen. Het pure aan dit dorp is voornamelijk de kinderen die aan het spelen zijn. De volwassenen proberen er nog wat aan over te houden dat er toeristen langs komen. We zijn in een woning geweest van één van de bewoners. Het was erg klein en je kon dan ook echt zien dat ze met z’n alle in 1 groot bed slapen. De keuken en badkamer zijn erg primitief. Wat wij erg jammer vonden was dat het toch alsnog wel toeristisch is. Aan de rand van het dorp ( waar ook de busjes stonden) stonden allemaal kraampjes waar de bewoners van het dorp spullen wilde verkopen. Ze waren in onze ogen wel erg opdringerig, maar het is wel te begrijpen dat ze er nog wat uit willen halen.

Dikke kus! Alex en Lisanne

• 09 April 2011 - 17:24

Francien:

Leuk om alles zo te lezen. De jungle flight lijkt mij ook heel gaaf. Geniet er maar volop van. Wel steeds heel vroeg op hoor!

• 09 April 2011 - 18:10

Elly:

Hallo beiden
    Ook hier is het weer best heel lekker de zon schijnt enhet is al wel 15 gr
    Ik heb gehoord dat jullie vanmiddag lang hebben gekletst met Sharon oma en opa. ze vonden het helemaal geweldig en vertellen het aan iedereen. Zometeen ga ik de foto's kijken die opgeslagen zijn ben heel benieuwd. Jullie hebben de olifanten rit dus gehad en abseilen heb ik ook een keer gedaan in de Ardennen supergaaf als je het gedaan hebt of niet dan! Wat een verhaal hebben jullie weer geschreven, het is wel een reis die misschien nog wel mooier is dan dat je durft te dromen! Blijf genieten van Thailand en van elkaar
    dikke kus
    Elly

• 10 April 2011 - 09:40

Marsha:

Hey vakantiegangers...

Hier een berichtje vanaf t veld... Hebben thuis nogsteeds geen internet dus maar even viia marco's mobiel... Nou dat abseilen had o
    ik echt nooit gedaan... Doodeng... Gelukkig hebben jullie er wel van kunnen genieten;)... Vandaag maar weer klussen;).... Maargoed dat het voor een goed doel is:D... Genieten jullie nog maar lkr
    want voor je t weet is de reis over... Liefs mars

• 10 April 2011 - 10:20

Lisanne & Alex :

het was echt kicken!!!! was ook echt niets voor jou geweest! Wel vervelend dat bij papa en mama thuis het internet het nog steeds niet doet,,, maar sha is gister naar opa en oma gereden dus hebben we idd even kunnen kletsen!!

Wordt wel tijd dat het internet het thuis weer doet hoor!! Kunnen we echt even kletsen! Heb als ik thuis kom wel heel veel te vertellen!

xxx

• 10 April 2011 - 11:14

Siobhan:

Heej Lisanne en Alex,

Ik volg jullie op de voet! Wat klinkt het allemaal super..!
    Die Jungle flight lijkt me echt gaaf dus jullie hebben lekker de aap uitgehangen ;)
    Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen!

have fun XX

PS. mooie verjaardagstaart hoor!!

• 10 April 2011 - 12:01

Maarten:

Na een paar dagen Portugal even al jullie verhaaltjes gelezen..
    Volgens mij een super mooie reis! En geniet nog van het weer, want van Portugal naar Nederland was al een flinke domper.
    Gr. M

• 11 April 2011 - 07:34

Claudia:

He lieverds,

Wat een leuke verhalen weer zeg! De aap uithangen is ook echt wat voor jullie, het lijkt mij ook erg gaaf om te doen!

Door je verhalen wil ik helemaal graag naar Thailand ;) haha!
    Wil alle fotos zien hoor...

xx
    Ps. geniet ervan!

Anita En Frank:

terwijl ik hier het zweet op mijn voorhoofd heb van andere dingen hebben jullie het zweet op jullie rug staan van de warmte ik zou wel even willen ruilen, wat een dingen beleven jullie. ik zal kijken of we in ons nieuwe huis een kabel baan kunnen maken en een klein olifantje in de tuin kwijt kunnen maar ik beloof niets hoor,hahaha
    jullie zijn al weer ruim een week weg maar voor de achter blijvers lijkt het veel langer het is dan ook super dat we contact hebben met jullie via internet wat zwaar bagger dat bij lisanne thuis het internet er uit ligt kan je na gaan hoe belangrijk deze manier van communicatie is geworden
    ik hoop dat het snel weer gemaakt wordt voor ze en ook voor lisanne .Een geluk hebben ze wel als de nood het hoogst is dan is Elly na bij super dat ze jullie ouders zo op de hoogte houd.nou jongens ik hoop weer snel een mooi verhaal over jullie belevenissen te lezen.doe wel voorzichtig XXXXXXXXXXXXXXXX

Anita En Frank:

Terwijl ik hier het zweet op mijn voorhoofd heb van andere dingen hebben jullie het zweet op jullie rug staan van de warmte ik zou wel even willen ruilen, wat een dingen beleven jullie. ik zal kijken of we in ons nieuwe huis een kabel baan kunnen maken en een klein olifantje in de tuin kwijt kunnen maar ik beloof niets hoor,hahaha

• 11 April 2011 - 08:14

Anita En Frank:

sorry wel een beetje overdreven het zelfde verhaal drie keer af te drukken .

• 11 April 2011 - 10:27

Gerben:

Sounds Fun my friends.....You only live once so keep on going!!

xx

• 11 April 2011 - 10:56

Mama:

Lieve vakantiegangers,

Hierbij eindelijk een berichtje van je mama. Het is erg leuk om al jullie belevenissen te lezen, zodat als je thuis komt je niet alles hoeft te vertellen. Anders zijn we een paar dagen/weken onder de pannen;)! Grapje!!!

Ik mis je heel erg. Het is gewoon stil zonder je gekwetter. Op dit moment val ik Sharon lastig, maar die reageert niet op de manier zoals jij (Lisanne) het altijd doet. Echt stil dus.

Nog drie weken te gaan (ik tel af). Ik had eigenlijk best wel een kalender willen hebben waar ik het op af kon tekenen.

Nou nu wordt het wel heel sentimenteel. Geniet maar lekker van al het leuks.

Dikke kus (je alleenstaande) mama

• 11 April 2011 - 14:15

Willart:

Hee Hee,

Zo te zien hebben jullie het goed naar jullie zin! Staan echt veel leuke dingen tussen, heel veel plezier nog!

Ciao Willart

• 13 April 2011 - 05:55

Kees:

met een beetje geluk hebben we vandaag weer internet, ik heb begrepen dat je (Lisanne) graag ook met je andere zusjes in contact wil komen, (Sharon in wat kort van stof), dus blijf hopen dat het contact weer hersteld word, maar wij hebben het geluk om jullie mooie ervaringen via jullie site mee te mogen maken.
    P.S. Je moeder wordt steeds stiller.

• 13 April 2011 - 08:11

Mama:

Heee thailandgangers
    Eindelijk het internet is weer gemaakt, dus als eerste een reactie op de site zetten. Na bijna twee weken wordt vooral Sharon mij een beetje zat. Zij is natuurlijk ook geen vervanging voor jou, maar ik moet toch tegen iemand aanpraten en zij is het meeste thuis.
    Fijn om te lezen dat jullie het super hebben. Jullie zien de mooiste dingen en maken veel mee. Gelukkig kunnen jullie dus toch nog naar het droge strand en in de laatste week van de zon gaan genieten.
    Ik wens jullie in elk geval nog heel veel plezier en blijf lekker genieten.
    Kus mama

• 13 April 2011 - 13:50

Vera:

Happy Songkran Day!!

gelukkig nieuw jaar voor jullie:D

mooi stukje weer, ik had afgelopen weekend geen internet tot mn beschikking dus dit keer ben ik wat later :) Ook heb ik foto's gekregen van papa en mama ziet er gaaf uit :)

dikke kuss