Evenaar en Bonfire! - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Lisanne & Alex - WaarBenJij.nu Evenaar en Bonfire! - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Lisanne & Alex - WaarBenJij.nu

Evenaar en Bonfire!

Door: Alex en Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne & Alex

06 Juni 2013 | Kenia, Nyeri

Hee Allemaal!

Gister de grote kinderen naar hun school gebracht. Zij vertrekken om 6 uur dus om half 6 ging de wekker. Het is een wandeling van 45 minuten en dan voornamelijk langs de grote weg. Heel even het school terrein op gelopen om te zien hoe de school er uit ziet. Het is een redelijk complex met daarop verschillende lokalen. We hebben deze nog niet van binnen bekeken, maar vanaf buiten ziet het er niet heel bijzonder uit. Er zitten in de meeste lokalen kapotte ramen.

Daarna terug gelopen naar het weeshuis en de kleinste nog snel naar school gebracht. Daarna kwam Jackson ons ophalen om weer op pad te gaan. Dit keer zijn we naar de evenaar gereden. Ook de 2 vrienden Zac en Zac waren beide weer mee. Wel super luxe voor ons dus eigenlijk, want we hebben 3 gidsen op onze tripjes. De weg ernaartoe was weer super gaaf om te zien. In de omgeving van Nyeri (waar wij zitten) is alles erg groen. Hoe verdere we richting de evenaar kwamen hoe droger het landschap werd. Onderweg zijn we gestopt in een klein plaatsje waar we hebben geluncht. Dit was in een soort van slachthuis. Je kunt je wel voorstellen hoe erg het dus stonk. Jackson vroeg of we beide vlees aten en daarna bestelde hij iets. Uiteindelijk kwam er een enorm stuk vlees tevoorschijn wat leek op een poot. Het smaakte eigenlijk best wel goed en vooral de salade ging er bij Lisanne goed in. Terug in de bus vertelde Jackson dat het schapenvlees was. Dat viel allemaal wel mee dus.
Aangekomen bij de evenaar stelt ook dit echt niets voor. Er staat een bord op de evenaarsgrens en er zijn winkeltjes. We hadden een beetje hetzelfde gevoel als toen we in Berlijn bij Checkpoint Charlie kwamen. Er wordt veel overgeschreven, maar uiteindelijk stelt het echt niets voor. Daar wat winkels in gegaan om te kijken voor souvenirs. De verkopers zijn hier erg opdringerig en trekken je zowat hun winkeltjes in. Daar houden wij dus echt niet van en al snel waren we er klaar mee. Ook moet je hier super onderhandelen over de prijs. Alex vond dit maar niets, terwijl Lisanne heel duidelijk was in dat ze echt niet meer ging betalen. Uiteindelijk met 1 souvenirtje terug gegaan. Na 3 winkeltjes waren wij er echt wel klaar mee. Daarna weer terug gereden naar het weeshuis.

In de avond had Alex samen met de broer van Jackson een kampvuur geregeld. De meeste familie van Jackson woont allemaal op hetzelfde complex. We hebben patat (dat is hier gebruikelijk bij een kampvuur) en limonade gekocht voor de kinderen en wat biertjes voor de broers en ons. Een super gezellige avond gehad met de oudere meiden en jongens. Om 10 uur het vuurtje uit gedaan en naar bed.

Nog een grappig weetje: We hebben uiteindelijk uitgevonden hoe we warm water krijgen onder de douche. Er zit een knopje voor…. Hoe dom… Maar nu kunnen we dus wel lekker warm douche.

Vandaag gaan we naar de sloppenwijken om daar voedselpakketten uit te delen. Ook nemen we de sokjes van oma Ida mee om deze uit te kunnen delen aan de kleinste kinderen in de sloppen.

Dikke kus!

• 06 Juni 2013 - 10:05

Thalea:

Zooo super leuk om alles te lezen!! Heel gaaf!!

• 06 Juni 2013 - 12:53

Elly:

JAMBO lisanne en Alex Jullie maken wat mee! een gaaf verhaal! Spreken de kinderen ook allemaal engels? Jackson is wel een goede reisleider dat hij overal mee heen neemt! Grappig dat bij een kampvuur patat hoort wij gaan stokbroodjes bakken op het vuur. Ben heel benieuwd naar jullie verhaal in de sloppenwijken is ook weer een belevenis groeten van opa en oma xxxx

• 06 Juni 2013 - 13:32

Vera:

Hey moppies,

Leuk weer om te lezen, wel lekker luchtig als de meeste ramen kapot zijn haha! Ach denk maar zo, toch maar weer op de evenaar geweest is toch super gaaf! Ook dat hebben jullie maar weer meegemaakt! Haha

Jullie hebben wel een lekker vakantiegevoel hè met t vroege opstaan :-p is weer eens wat anders dan de all inclusieve op alanya hihi!

Wat de douche betreft ik zeg maar zo ik zeg maar niks lol wel fijn dat jullie er niet pas op jullie laatste dag achter zijn gekomen :-p dat zou toch wel een beetje zielig zijn ;-)

Ik ben benieuwd hoe jullie het ervaren om de voedselpakketten uit te delen!

Kijk uit naar jullie volgende verslag! Xxx

• 06 Juni 2013 - 14:11

Erna:

Lieve Lisanne en Alex,

Even op mijn gemak het verhaal gelezen. Jullie hebben zeker mazzel met alle tripjes onder begeleiding van Jackson. Hij vindt het waarschijnlijk ook gezellig met jullie op pad.
    Jullie zijn echt wel een Beetje dom he, warm water door een knopje in te drukken. Gelukkig komen jullie daar niet de laatste week achter. Blijven jullie maar lekker genieten en vooral schrijven. Jullie kennen mij , wil zoveel mogelijk lezen en horen.
    Dikke kus xxx

• 06 Juni 2013 - 15:57

Frank:

Even-naar de evenaar ja ja zelf verzonnen . Wat is het vroeg donker bij jullie en zeker ook gelijk heel donker weinig straat verlichting en weinig verlichting onderweg zeker ? Maar goed wel lekker knus en nu ook nog eens heerlijk warm water het is toch allemaal puur genieten haha . Ik vind het super dat jullie zo vroeg opstaan om de kinderen naar school te brengen is het dan al wel licht of gaat dat ook in het half donker ?
    En Lisanne een wereld van verschil zeker hoe de kinderen daar worden opgevangen en hier in Nederland wat mogen we toch van geluk spreken en wat zijn we vaak onterecht ontevreden over iets wat ons niet sint aan de andere kant is het daar ook een totaal andere wereld het is maar de vraag wie er het meest gelukkig en dankbaar is met alle hulp ? Nou heerlijk om zoveel van jullie te lezen alleen vraag ik me af wie het meest schrijft hoef geen antwoord hoor haha het is van jullie samen dikke knuf xxx papa en mama van bruggen