Day of the African child - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Lisanne & Alex - WaarBenJij.nu Day of the African child - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Lisanne & Alex - WaarBenJij.nu

Day of the African child

Door: Alex en Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne & Alex

17 Juni 2013 | Kenia, Nyeri

Jambo!

Gisteren was het de dag van “the African child”. Dit jaar werd dit vanuit de omgeving Nyeri bij Upendo gevierd. ’s Morgens druk geweest om met z’n alle te koken, huis schoon te maken en alles klaar te zetten. Daarom zijn de kinderen ook niet naar de kerk geweest, want iedereen was hard nodig.

Uiteindelijk kwamen rond 12 uur de eerste kinderen binnen. De tv stond nog aan en iedereen schoof daar steeds bij aan. Wij hebben onze ogen uit gekeken, want er bleven maar kinderen binnen komen. Jackson en de huismoeders waren best wel even perplex van de hoeveelheid kinderen. Zij wisten van te voren niet waarop ze konden rekenen en hebben dus ook moeten gokken met het bereiden van eten. Uiteindelijk was het dan ook niet voldoende en hebben de kinderen iets kleinere porties gehad dan normaal. Tijdens het eten eens even snel de hoofden geteld en we kwamen uit op ruim 115 kinderen.

Na de lunch zijn de kinderen naar buiten gegaan om daar te spelen. Al snel waren wij er wel over uit dat zo’n 32 kinderen toch echt wel meer dan genoeg is. Iedereen vraagt wat van je en wil aan je haren zitten. Tussendoor maar even naar binnen gegaan om adem te halen. Je moet je dan ook voorstellen dat het één groot kippenhok was in de tuin van Upendo. Voor de glijbaan stond een rij van meer dan 30 kinderen en dit ook bij de wipwap.
Na het spelen werd er samen gezongen en het een en ander besproken. Hier begrepen wij alleen niet veel van, want dit ging allemaal in het Kiswahili. Er was na het zingen nog wat limonade en een lolly voor de kinderen.

Rond 4 uur gingen de kinderen weer terug naar huis. Ons werd gevraagd bij het hek te gaan staan om alle kinderen nog een koekje voor onderweg mee te geven. We werden door 40 kinderen besprongen. Zoiets hebben we in Nederland nog nooit gezien. Uiteindelijk werd er door Zac en Baboe en barricade gemaakt waarna ze 1 voor 1 door mochten lopen. Denk dat wij er anders niet zonder schrammen vanaf waren gekomen.

Daarna tijd om op te ruimen en even te relaxen. Zo'n grote groep kinderen maken je toch best wel moe. Na het eten met de grote kids lekker tv gekeken. De meiden vinden het geweldig om je haar te mogen borstelen en er vlechtjes in te maken. Gelukkig voor Alex lukt dit laatste bij zijn haren niet en gelukkig voor Lisanne heeft Alex alle 30 vlechtjes er voor de nacht nog uit kunnen krijgen. Aangezien ze hier geen haarelastiekjes hebben leggen ze er toch gewoon een knoopje in.

• 17 Juni 2013 - 09:38

Nadine:

Toch wel jammer dat je niet even een foto met je vlechtjes hebt gepost ;)
    Maar wat leuk om al jullie avonturen te lezen!
    Geniet ervan!
    xxxLiefs Nadine

• 17 Juni 2013 - 13:24

Frank:

\Jeetje wat een kinderen ik moet eerlijk zeggen dat het niets voor mij zou zijn zoveel kinderen , maar dat hoeft dan ook niet daarom zijn jullie gegaan en niet ik .
    verbaas inwekend dat jullie zo snel zijn opgenomen en dat de kinderen zo blij zijn met elke vorm van aandacht
    daaruit blijkt wel dat de kinderen dat niet zo maar normaal vinden en er naar uit kijken dat iemand daad werkelijk en gemeende belangstelling voor ze heeft. En als ik het zo allemaal lees dan hebben ze het best getroffen met jullie allebei . Jammer dat Alex geen vlechtjes kan laten zetten leek me best aardig, nou jongens jullie zij al aan de tweede helft van jullie reis avontuur bezig geniet er van het is allemaal zo voorbij .
    XXX papa en mama van Bruggen

• 17 Juni 2013 - 19:29

Elly:

JAMBO
    hartstikke leuk vinden ze hier de verhalen!!!!!
    De kinderen zijn bij jullie blij met een lolly en voor een koekje moeten jullie beveiliging!!!!
    moet je hier komen voor minder dan een I Phone zeggen ze niet eens dankje
    wel een leuke dag voor al de kinderen, jullie maken heel wat mee samen met de kinderen en de huismoeders enz.
    Veel plezier de komende dagen en ja even wat nieuws vanaf hier morgen en woensdag word het boven de 30 graden........ je zal maar moeten werken!!!!!
    xxxxx van ons

• 18 Juni 2013 - 08:54

Lisanne & Alex :

Ach Elly,,, het is hier maar een graad of 10 a 15 en het regent al 3 dagen... wat is erger

• 18 Juni 2013 - 10:14

Kim:

Hoi hoi! Zal je vast goed gestaan hebben al die vlechtjes haha wat veel kinderen zeg! 32 is soms al veel :p