Borneo here we come - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Lisanne & Alex - WaarBenJij.nu Borneo here we come - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Lisanne & Alex - WaarBenJij.nu

Borneo here we come

Door: Alex en Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne & Alex

22 Mei 2014 | Maleisië, Kuching

Hallloo,

Daar zijn we weer. Dit keer komt ons verhaaltje alweer uit Borneo. We hebben ons de laatste ochtend in Kuala lumpur nog prima weten te vermaken. Na het wederom eenvoudige ontbijt hebben we eerst onze koffers weer ingepakt en uit gecheckt bij het guesthouse. Vervolgens hadden we bedacht geen hele einde meer te willen lopen door de stad. Onze voeten deden namelijk nog steeds zeer van de dag ervoor. En wat helpt daar nou beter tegen dan ...... een massage:) Zo gezegd, zo gedaan:) Voor Lisanne heerlijk ontspannen, maar voor Alex meer een martelbank. Alex dacht dat de mannelijke masseur naast masseur ook vast stratenmaker was. Hij was erg hard handig.

Daarna terug gegaan naar het hostel en een taxi genomen naar het vliegveld. Dit keer vlogen we vanaf Airport 2. We hadden verwacht dat dit een super klein vliegveldje zou zijn voor de korte vluchten. Aangekomen bleek niets minder waar. Het vliegveld is net nieuw gebouwd en enorm groot. Heel veel winkels en eettentjes waar je je vast lange tijd kunt vermaken. Lange tijd hadden wij echter niet, want we waren er niet al te lang van te voren. Uiteindelijk zijn we eind van de middag vertrokken en kwamen we 1,5 uur later aan in Kuching. We hebben even gedacht dat de piloot parkinson had aangezien het vliegtuig constant schudden. Uiteindelijk heeft hij ons gelukkig wel weer veilig met beide benen op de grond gezet. Hier in Kuching hebben we een taxi genomen en ons af laten zetten bij Telang Usan hotel. Voor de eerste keer helemaal niets geboekt en maar hopen dat er nog plek is voor ons. En ja dat was er. Nu liggen we in een superior suite voor de prijs van de meest simpele kamer. Toch wel het bewijs dat vooraf op internet boeken veel duurder is.

Vanavond zijn we gaan eten bij "the Dyak". Dit restaurant stond genoemd in de lonely planet als super lekker. Het voedsel is allemaal organisch en biologisch en vers bereid. We hebben ons laten verassen met 2 gerechten waarvan we eigenlijk (afgezien van de kip) geen idee hadden wat er in zat. Het ene gerecht was heerlijk, het andere minder. Wel een aanrader om eens naar toe te gaan. De sfeer in het restaurant is erg leuk en de bediening heel vriendelijk. Na het eten zijn we terug gegaan naar het hotel om de excursies voor de komende dagen uit te stippelen.

Het weer hier in Kuching is wel minder mooi. Het is erg warm, vochtig en regent veel. Vandaar ook dat er veel groene natuur om ons heen is. Even op de tandjes bijten en maar blijven denken dat de zon later op de stranden wel gaat komen. Uiteindelijk zullen de nationale parken ook mooier zijn doordat het hier nu erg nat is. Je moet er wat voor over hebben zullen we maar zeggen......

Liefs, van ons

• 22 Mei 2014 - 16:28

Claudia:

Blij dat jullie een hotel hebben kunnen boeken! Ik ben benieuwd naar jullie volgende reisverslagen!! Geniet ervan!!

• 22 Mei 2014 - 20:32

Papa Van Bruggen:

Ha Lisanne en Alex ben blij dat jullie zoveel plezier hebben en dat alles tot nu toe goed verloopt met het zoeken naar onder komen en het boeken van jullie trips.Het is wel een totaal andere reis dan de vorige reis naar Kenia.
    Maar nu hebben jullie wel de kans om weer van alles te zien en te genieten.
    Ik heb begrepen dat het weer bericht hier er ernstiger uit ziet dan het in werkelijkheid is .Maar nu zitten jullie toch wel in een heel vochtig gedeelte.Ben van de week gekeurd bij het UWV , en vandaag hebben ze weer nieuwe schoenen en beugel aan gemeten en die krijg ik dan half Juli . goed werk heeft tijd nodig zullen we maar zeggen . nou ik zou zeggen nog heel veel plezier in Borneo en dikke kus.