Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lisanne & Alex - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lisanne & Alex - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Alex en Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne & Alex

21 Mei 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve Allemaal,

Daar zitten we dan in Kuala Lumpur.
Het laatste deel van de vlucht verliep gister ook super goed. Ook hier weer verwend met lekkere toetjes uit de business class ivm onze huwelijksreis. Ik denk dat we in het vervolg altijd op huwelijksreis gaan:)

Aangekomen op het vliegveld even wachten op de koffers en vervolgens met de trein naar het stadscentrum. Wisten jullie dat er op het vliegveld ook verbindingen zijn met een soort metro. En wij maar zoeken naar de bagageband....

Uiteindelijk heel moe aangekomen bij het guesthouse was het al 1 uur. Snel inchecken en slapen maar. Het is een klein, schattig guesthouse in het centrum van de stad. Personeel is heel vriendelijk en behulpzaam.

Vanmorgen om 9 uur opgestaan en eenvoudig ontbeten in het guesthouse. Vervolgens zijn we op pad gegaan de stad in. Eerst even zoeken naar de monorail en vervolgens met de trein door richting de Batu caves. Deze tempel is in een grot gemaakt en ziet er ontzettend mooi uit. Helaas is het een hele klim naar boven en stonden onze kuiten na de klim aardig strak. Jammer genoeg liepen er veel wilde apen rond bij de tempel en was het goed opletten op je spullen. Lisanne werd (voor haar gevoel) bijna aangevallen door een aap,,, en was daar al snel weer klaar mee.
Vervolgens wilde wij onze weg vervolgen naar Menara Tower. Hier kun je naar boven, zodat je goed uitzicht hebt over de stad. Zo slim als we zijn dachten we dat dit te voet wel even kon. We hebben immers op het kaartje gezien dat de afstand niet al te ver kan zijn.... Puntje bij het paaltje was dit uiteindelijk ook zo geweest als we niet de hele verkeerde kant uit waren gelopen. Gelukkig zijn er hele behulpzame mensen hier en heeft een erg aardige man ons naar de tower gebracht. Uiteindelijk waren we er toen wel al bijna helemaal zelf gekomen. Met zere voeten van het vele lopen even snel iets gedronken en daarna hup naar boven. Het uitzicht was super,,,, en nog leuker was dat we van boven goed konden zien wat een eind we om hadden gelopen.
Na de tower zijn we richting een van de vele shoppig malls gegaan. Het begon te regenen en daar zijn we natuurlijk niet voor gekomen. Heerlijk om even binnen in de airco te lopen, want buiten is het ruim 30 graden en erg klam.
's avonds hebben we heerlijk buiten (op een overdekt terras) kunnen eten. We hebben verschillende kleine Maleisische hapjes besteld en dat smaakte ons erg goed! Daarna nog naar de twin towers gegaan. Deze wilde we graag in de avond zien, omdat ze dan erg mooi verlicht zijn. Geweldig om even te zien, maar daarna was het toch echt wel tijd om terug te gaan naar het hotel.

Morgen nog een ochtendje in Kuala Lumpur. Wat we gaan doen weten we nog niet. We kwamen er vrij snel al wel achter dat Kuala lumpur voornamelijk bestaat uit shopping malls en eettenten. Heel veel om echt te bezichtigen is er niet. Gelukkig verblijven we hier dan ook maar kort. Morgen in de middag vliegen we naar Kuching. Hotel is nog niet geboekt, maar wel 2 mooie hotels uitgezocht.... Hopen dat er morgen plek is voor ons!

Slaap lekker!

Liefs, ons

• 21 Mei 2014 - 20:23

Elly:

Het is nu bij jullie 2.00 uur en al lekker slapen. jullie hebben al lekker veel gelopen en de bijzonderheden gezien Morgen weer vliegen naar de volgende mooie plek. leuk om weer de verhalen te lezen en voor te lezen.
    xxxxx van ons

• 22 Mei 2014 - 16:23

Claudia:

He Alex en Lisan,

Wat een avontuur weer met die apen, dat had mij wel heel leuk geleken. Hebben jullie hier ook foto's van of mocht dat niet ivm die tempel?
    Jullie maken het wel spannend hoor... Ik lees zo in jullie volgend reisverslag wel of het gelukt is met het hotel!
    Wat eten ze daar voornamelijk?

xxx